سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هانگوگ نامه : گاه نگار روزگار دانشجویی در کره
سلام
دیروز ای میلی از یکی از استادان گذشته ام در ایران دریافت کردم که وقتی آن را کامل خواندم چشمانم از شدت تعجب و این که چطور برخی می توانند این قدر پر رو و بی حیا باشند بیرون زد.
قضیه از این قرار است که 2 تن از آقایانی که دریکی از واحدهای دانشگاه آزاد در استان گلستان مشغول به کارند در کمال وقاحت  از مقاله 2007یکی از استادان دانشگاه ملی استرالیا یک کپی کامل بدون هر گونه تغییری به جز تغییر نام نویسندگان تهیه کرده بودند و برای یک مجله دیگر فرستاده بودند که قطعا پذیرش شده و چاپ شده است که من اصل مقاله ها را هم دریافت کردم و البته آنها را تطبیق هم دادم. اتفاقا در آن ای میل که توسط انجمن ایرانیان ای.ان.یو فرستاده شده بود اشاره کرده بود که این آقایان که سر جایشان هستند و احتمالا کسی نازکتر از گل هم به آنها نخواهد گفت و من هم همین طور فکر می کنم.
دیشب یکباره به ذهنم رسید 2 سال است من برای دوره پست داک به آن دانشگاه و از بخت بدم همان  گروه برنامه ریزی می کنم و یکی از دلایلی که استاد اینجایم را هم تحمل می کنم سفارش او برای آنجاست  چون خودش چند سالی آنحا بوده است. حالا با این گندی که این آقایان زده اند اگر من ایرانی درخواست بدهم چه جوابی خواهم شنید؟
نمی دانم در مورد این حضرات مفت خور چه پیش خواهد آمد (شاید هیچ چیز) ولی سال اولی که اینجا آمدم دکتر هوانگ که روی یاخته های بنیادی کار می کرد مقاله آبکیش لو رفت و این که دزدی علمی کرده است و اصلا چنین نتایجی نداشته است شب و روز رسان ها از او می گفتند تا کاری کردند که از استادی دانشگاه ملی سئول استعفا کرد و بعد هم از دست همین هجمه رسانهای در بیمارستان بستری شد و دولت تیم تحقیق تشکیل داد و کامپیوترهای آزمایشگاهش را ضبط کردند و بردند و از تیم همکارش بازجویی شد. حقیقتش من از این همه گیر دادن حسته شده بودم و از کره ایها می پرسیدم کی تمامش می کنند؟ در عوض کره ایها اظهار شرمساری می کردند و می گفتند او به ما دروغ گفت. همه اینها در باره کسی اتفاق افتاد که کره ایها در دبستان در مورد او می خواندند و کودکانشان می گفتند ما می خواهیم مثل دکتر هوانگ بشویم.یعنی یک الگو و مراد. 
وقتی مقایسه می کنم با رسوایی های رایج ایران که جدیدترین نمونه اش را هم با کمال وقاحت گل مالی کردند  می بینم ما با همه ادعای تشیع و اسلام هنوز خیلی خیلی کار داریم که حتی کره ای بشویم مسلمان بودن پیشکش.


  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  دوشنبه 87/6/18ساعت  5:56 صبح  توسط سید جواد 
      نظرات دیگران()

    <      1   2   3   4   5   >>   >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    آندونگ1
    [عناوین آرشیوشده]