سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هانگوگ نامه : گاه نگار روزگار دانشجویی در کره
سلام
من خیلی گرفتارم و اعصابم هم خیلی خرد است چون امتحان جامع دکترا دارم و نمی دانم چه منابعی را باید بخوانم .فقط موضوع درسی و نام استاد را می دانم. حالا علم به این گستردگی چه چیزهایی را فقط برای امتحان بخوانم ؟!!!بگذریم.
دلیل چیز دیگری است که مجبور شدم بیایم و بنویسم.
یکی از دوستان من می خواهد برای دکترا برود یک دانشگاه دیگر در کره به اسم کایست. البته من هم توصیه کردم برود آنجا و در دانشگاه ملی چونگنام نماند.چرا؟ چون به نظر من خیلی دانشگاه بیخودی است و نمی ارزد دکترایت را اینجا باشی.راستش در کل کره دانشگاه ملی سئول و این کایستKorea Advanced Institute of Science and Technology در رده بندی دانشگاههای آسیایی رتبه زیر 200 دارند و این چونگنام هم که حالا حالا ها راه دارد. هر چند از نظر وزارت علوم دانشگاه چونگنام ممتاز است و کایست کشک است. باور ندارید به سایت وزرات علوم www.iranscholarship.net مراجعه کنید. شاید بپرسید چرا تو آنجا ماندی؟ اولا که قبلش فکر نمی کردم این طوری باشد و این رتبه بندیهای وزارت علوم حساب و کتابی دارد( خودشان می گویند ما کمیته مشترک می گذاریم و بعد تایید می کنیم و جالب این که در وزارت نمی دانستند این دانشگاه چی هست!) و در ثانی من در دانشگاه تحقیق نمی کنم بلکه در انستیتوی تحقیقات علوم زیستی و بیوتکنولوژی کره هستم و قبلا فقط برای واحد هایم به دانشگاه می رفتم و الان که مگر مجبور شوم بروم آنجا یا میهمانی دانشجویی داشته باشند و این مرکز را با هیچ دانشگاهی در کره عوض نمی کنم. بنابراین به هیچ وجه از نظر علمی ضرر نکرده ام.
کایست که همسایه دیوار به دیوار ماست شده پاتق پاکستانی ها چون دولتشان آن را به رسمیت می شناسد و کلی هم از مزایای کایست چون بورس های فراوانش و کلاسهای تدریسش به انگلیسی بهره می برند. چرا ایرانیها استفاده نکنند؟
باری دوست ما که ای میل زد و ... کسی از وزارت گویا جوابش را نداده بود و در وب سایت هم نوشته اند همین که در وب سایت آمده است. دوست ما هم به سفارت زنگ زده بود و از آنها جویای احوال شده بود. آنها هم متعجب گفته بودند که باید قبول داشته باشند و دبیر دوم سفارت که بسیار مرد مثبت و به عبارتی کار راه اندازی است گفته بود من خودم زنگ می زنم و خبرش را دوشنبه می دهم و دوست ما هم امروز جواب رد شنیده بود و عجیبتر هم آنکه این بنده خدا را هم تحویل نگرفته بودند و گفته بودند همانی که در وب سایت هست. حالا نه این که وب سایتشان را همین امروز به روز کرده اند!
وقتی به دبیر دوم سفارت ایران این طوری جواب می دهند به من و شمای دانشجویی که دستمان هیچ جا بند نیست باید چطور جواب بدهند؟
البته ایشان هم کم نیاورده اند و قول داده اند که از طریق وزارت خارجه تایید یا عدم تایید این دانشگاه را بپرسند. ان شا الله که تایید بکنند تا دوست من دست کم ضرر نکند.
حالا شما بگویید با این نحوه رفتارها با قشر جوان و علمی کشور که صد البته در اینجا هم خوش نمی گذرانند و به امیدی درد دوری از عزیزانشان را تحمل می کنند اگر کسی پایبند خانواده اش و میهنش نباشد دلیلی برای برگشتن پیدا می کند؟
والسلام من اتبع الهدی

  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  دوشنبه 86/6/19ساعت  4:11 عصر  توسط سید جواد 
      نظرات دیگران()

    <      1   2   3   4   5      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    آندونگ1
    [عناوین آرشیوشده]