سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هانگوگ نامه : گاه نگار روزگار دانشجویی در کره
سلام
 چند وقت پیش در شهر دجون کره جنوبی که شهری دانشگاهی است مرکز اسلامی این شهر با حمایت فدراسیون مسلمانان کره ( کی . ام .اف )  افتتاح شد. مسلمانان این شهر را دانشجویان خارجی به علاوه چندین مسلمان مقیم کره و کره ای تشکیل می دهند که با  وجود دانشجو بودن اکثریت آنها و نداشتن وقت کافی و توان مالی سعی کرده اند  این مکان را راه اندازی کنند. در حال حاضر این مکان در طبقه دوم ساختمانی 3 طبقه است  که طبقه سوم منزل مالک ، زیر زمین بار و  هم کف آرایشگاه است که به نظر می آید اگر چه نامناسب است ولی از هیچ بهتر است به ویژه در بین دو دانشگاه ملی چونگنام و کایست (انستیتوی پیشرفته  دانش و فن آوری کره) قرار گرفته است و می تواند به آشنا شدن مردم کره آن هم قشر فرهنگی آنها در میان هجمه مسیحیان در این کشور کمک کند.
نبود توان مالی اصلی ترین عاملی است که باعث رکود در فعالیت ها می شود.مهمترین چیز داشتن مکانی ثابت به اسم مسجد یا مرکز اسلامی است  و  در این مورد حتی کی ام اف هم زیاد نمی تواند کمکی بکند چون هزینه خرید مکان در کره بسیار بالاست  و تنها توانسته است پول پیش این محل را بدهد و  اجاره مرکز را دانشجویان از بورس تحصیلی خود  خود می دهند که  چیزی معادل 500000 ون در ماه است.
مرکز شدیدا دچار کمبود منابع مالی و فرهنگی است طوری که بیشتر کتابهای آن کتابهای  شخصی دانشجویان که اکثرا پاکستانی هستند  و به زبان اردو می باشد.تعدادی قرآن هم با ترجمه کره ای و انگلیسی در دسترس است که از انتشارات عربستان سعودی می باشد.
خواستم این مطلب را به اطلاع شما برسانم تا اگر سازمان یا مرکزی یا افراد خیری در ایران مایل بودند در امر ساخت و تجهیز این مرکز  به صورت غیر دولتی و یا دولتی غیر مستقیم کمک کنند. قران و سایر کتب اسلامی به زبان انگلیسی کره ای ... و حتی فارسی مورد نیاز می باشد.سی دی ها و نرم افزار های مذهبی هم قطعا مورد استقبال قرار خواهد گرفت.
من شخصا  یک فرد عادی در این جمع هستم و هیچ سمتی هم ندارم چون اعضا به صورت داوطلبانه کار می کنند و  چنانچه  قرار بر مکاتبه باشد می توان با کی ام اف در سئول تماس گرفت یا برای پرداخت پول به این حساب واریز کرد
islamic center of Daejeon
Daejon Kwang Yugshi - Yuseong- Gong Dong 404-9
Account No. :100-022-544971
Shinhan Bank (Itaewon Branch)
Account holder:Korean Islamic Center


  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  پنج شنبه 85/10/28ساعت  6:32 صبح  توسط سید جواد 
      نظرات دیگران()

    <      1   2   3   4   5      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    آندونگ1
    [عناوین آرشیوشده]