سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هانگوگ نامه : گاه نگار روزگار دانشجویی در کره
Image and video hosting by TinyPic
سلام
این عکس را کمی بیشتر از یک سال گذشته در فستیوال غذای کایست گرفتم.دانشجو های مسلمان که در کایست انجمن اسلامی دارند و در دجون و هم یک مرکز اسلامی تاسیس کرده اند در این روز غذاهای حلال البته پاکستانی داشتند و کمی هم تبلیغ اسلام. اینجا کسی نمی داند اسلام خوردنی است یا پوشیدنی. به جز عده کمی که اطلاعات خوبی دارند عموما بی اطلاع محضند. کسانی که اسلام به گوششان خورده است اول از همه می پرسند شما 4 زن می گیرید؟ بگذریم که بیشتر نتیجه ضد تبلیغ این کشیش ها و آخوندهای مسیحی اینجاست. کسی بپرسد شما به اسلام چکار دارید؟اگر مردید دین خودتان را تبلیغ کنید.من همسایه کلیسای پرزبیترین هستم. بیشتر فکر می کنم اینجا کلاس رقص و موسیقی است تا محل عبادت. مثلا از آن متعصب های مسیحی هم هستند. بگذریم.
آن شب در سمت مخالف عکس که دیده نمی شود سن بود و رقص و موسیقی با صدای کر کننده و برنامه های لوس کره ای که تا بعد از نیمه شب هم مشغول بودند و این طرف دیگر هم انواع غرفه های دانشجویی و ارایه خوراک. یک بالنی را هم از اکسپو پارک آورده بودند و هی بادش می کردند و چند نفری را بالا می بردند و و باز پایین می آمدند .البته با یک طناب  بالن را به زمین محکم کرده بودند و چه صفی هم برای سوار شدن درست شده بود! آخر رایگان بود. من هم که دوربین به دست همیشه این جور جاها هستم  سعی بسیار کردم درست در لحظه کوتاهی که مشعل روشن می شد از بالن عکس بگیرم.خداییش قشنگ است. فقط نمی دانم  چطور عکس این دوست تاجیک ما و رفیق کره ایش در زمینه تصویر هست.آخر کنارم بودند نه جلوی دوربین.شاید مال سرعت پایین شاتر و حرکت آنها به سمت جلو بوده که در نهایت رو به دوربین توی کادر دیده می شود..دوربینش هم کانون پاورشات آ 700 بود.الان دیگر نه دوربین دارم و نه هندی کم..دعا کنید یک پولی از بابت مقاله ای چیزی گیرم بیاید  بتوانم یک دوربین خوب بگیرم.اگر نه در آینده همان عکس های دوربین گوشی همراه بیشتر  نخواهد بود.همان کیفیت  پایین  عکس های قبلی را می گویم.
آن چراغ های روشن هم مال آپارتمانهای محله وول پیونگ دنگ است که در مقابل کایست البته آن طرف دیگر رودخانه است. دنگ ( به ضم د) به معنای محله و جا و مکان است و همه مجتمع ها و محله ها بعد اسمشان دنگ می آید.البته یک دنگ شامل آپارتمان ها ( آپات) و ساختمانهای 2-3 طبقه است که بیلا (شاید اصلش ویلاست) نامیده می شوند. بیلاها دارای تک اتاقی ، 2 اتاقی و بیشتر هستند ولی رایجش تک اتاقی (وان روم) است.که برای مجردها ،دانشجوها یا کسانی که برای کار و ایام کاری هفته در یک شهر دیگر به سر می برند مناسب است  و من هم در یک از آنها هستم..


  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  یکشنبه 87/4/23ساعت  11:8 عصر  توسط سید جواد 
      نظرات دیگران()

    <      1   2   3      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    آندونگ1
    [عناوین آرشیوشده]