سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هانگوگ نامه : گاه نگار روزگار دانشجویی در کره

سلام

اولش با ( یا من منعه عطاه) شروع می کنم. حالا چرا ؟به خودم مربوط است.شاید گاهی نرسیدن به خواسته ات عطای خداوند است که در این لحظه نمی دانی .من هم می گویم ان شا الله که همین طور است و صبر می کنم. صبر نکنم کار دیگری می توانم بکنم؟ شاید روزی علت منعش و عطایش را بفهمم البته قبل از این که خیلی دیر شود.دست کم قبل از مرگم.

قرار داشتم که در مورد عید سال نو اینجا بنویسم ولی نشد.نه عکسی گرفتم و نه بیرون رفتم.3 روز تعطیلات شب تا صبح و یا شاید تا ظهر آزمایشگاه ماندم و جایی نرفتم بعدش هم خواب. خوب عوضش امروز 5 شنبه توانستم از آزمایشگاه بزنم بیرون و در بازدیدی که از طرف دانشگاه بود شرکت کنم.هم فال و هم تماشا به ویژه که یک روز هم گوش نکردن رادیو در آزمایشگاه با صدای بلند غنیمت است.3 رادیو از 3 طرفم روشن می کنند و صدا را تا الی ما شا الله زیاد می کنند و از ترانه های پاپ کره ای لذت می برند و من در عوض عذاب.وسایل آزمایشگاه به حد کافی صدا دارند این 3 رادیو هم بماند.دیگر به اتاق که بر می گردم از شنیدن حتی صدای یخچال هم ناراحت می شوم. بلند حرف زدن و شوخی کردن دخترکان هم مزید بر علت می شود. به هر حال جای شما هم خالی. برای این که دست کم گشتنش بد نبود همیشه که آدم در طول عمرش از این فرصت ها به دست نمی آورد. از قدیم گفته اند دنیا دیدن به از دنیا خوردن.بازدیدی که داشتیم از موزه جنگ یا اسیران جنگی در گجو د, بود که لینک عکس های آن را هم آورده ام.از ابتدای ورودی عکس گرفتم تا خروج که نمایی از پرچم کشور های شرکت کننده در جنگ است به نفع کره جنوبی و جالب این که ترکیه، یونان و اتیوپی هم در این بین بودند به اضافه تمام انگلوساکسونها ،هلند‍،فرانسه و بلژیک. غربیها سر منافعشان می توانند با هم دوست شوند انگلیسی زبان و فرانسه زبان ندارد.(قابل توجه برخی در ایران). نماهایی از وضعیت اردوگاه اسیران جنگی کره شمالی ‍، میادین جنگی ، شورش اسیران ، تسلیحات و ... در بخشی به طرز جالبی هم از جلوه های تصویری استفاده کرده بودند که اگر چه در این فیلم زیاد واضح نیست ولی فیلم آن را هم لینک می دهم.

توضیح گوینده در مورد وضعیت زندگی اسیران در اردوگاه

گفتگوی دو سرباز یا افسر اسیر در مورد شورش در اردوگاه یا چیزی شبیهش!

درگیری بین اسیران کره ای که عده ای در اردوگاه در طرفداری از کمونیست ها و عده ای بر ضد کمونیسم با هم بحث می کنند و نهایتا کار به درگیری می کشد

سلاح های ابداعی و غنیمتی اسیران که در هنگام شورش از آن استفاده می کرده اند که یکی اش با استفاده از سیم خاردار تهیه شده است و جالبترین در نوع خودش است.

صحنه ای شبیه سازی شده از شورش در اردوگاه اسیران جنگی

 

 

و بعد از ناهار رفتیم کارخانه کشتی سازی دوو یا به قول خودشان دِ او .عظمتی داشت.هر چند توضیحات به کره ای بود و چیزی نفهمیدم ولی از تاریخچه کوتاه آن به انگلیسی معلوم بود در مدتی حدود 30 خوب پیشرفت کرده اند و در بازارهای جهانی راه پیدا کرده اند (یکی اش ایران) .عکس های ماکت اولین کشتی ال.ان.جی ساخت دوو را می توانید ببینید .چند تایی عکس به صورت مجاز و چند تایی هم غیر مجاز از محوطه کارگاه گرفتم. ما را با اتوبوس خود کارخانه دور چرخاندند و باز توضیحات به کره ای! گاهگاهی چند تایی موبور غربی در میان مهندسین دیده می شدند.خود شرکت هم با چین ، هند و گویا امارات قرارداد داشت و آرم شرکت کشتیرانی تانکر ایران یا اسمی شبیه آن روی نقشه حوزه فعالیت شرکت بود.

بقیه باشد برای بعد لینک هایی را که نگذاشته ام ان شا الله بعد کم کردن حجم عکس ها خواهم گذاشت

خدانگهدار



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  پنج شنبه 85/12/3ساعت  5:4 عصر  توسط سید جواد 
      نظرات دیگران()

    <      1   2   3   4      

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    آندونگ1
    [عناوین آرشیوشده]