سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هانگوگ نامه : گاه نگار روزگار دانشجویی در کره

تاریخ این یادداشت 6/8/1385 است.

اصلا این آمریکایی ها نمی گذارند سرت به کارت باشد  یعنی نمی شود ببینی و بی خیال شوی.می گویید نبین.این هم نمی شود چون باید دید آنها چگونه فکر می کنند و چه برای مدت برنامه ریزی می کنند! چرا؟ باز فیلم  "پنهان فعال " یا "وضعیت پنهان را فعال کن" را  از شبکه  سینمای هالیوود چین(تایوان) دیدم. قبلا این فیلم را هم اطاقی چینیم نشانم داده بود و دوباره دیدم تا بهتر بفهمم.باز هم از آن قهرمان بازیهای همیشگی که همیشه پس از مدتی  خالی بندی و جلوه های ویژه برنده نهایی می شوند و دشمن مستبد بد اندیش آنها ناکام می شود.این بار دشمن یک فروشنده مواد مخدر از یک کشور آمریکای لاتین است که مخالف آمریکاست و به عنوان میهن پرستی و تجارت شخصی مواد مخدر به آمریکا می فرستد و بسیار هم با مردمانش بد رفتار است.

=====================================

 

اما  حقیقت چیست؟ مثل بیشتر فیلم های هالیوودی نظامی این هم خود نمایی نظامی آمریکاست و نشان دادن بیشتر از آنچه هستند.اگر در تاریخ اسلام خوانده باشید در یکی از جنگها که فکرکنم با رومیان بود لشکر اسلام وضع نامساعدی داشت و با حیله باز هم فکرکنم خالد بن ولید  مسلمانان شب هنگام سنگ در توبره کردند و گروه گروه شدند وبا اسبان تاختند تا دشمن فکر کند نیروی کمکی بسیار آمده  است و اکنون آمریکا با کمک رسانه هایش سنگ در توبره کرده تا خود را بیشتر از آنچه هست بنمایاند. این فیلم هم یکی از آن  توبره هاست که پر از سنگهای بزرگ نمایی بود تا من و شمایی که می خواهیم خود باشیم را بترساند.

یکی از جملات شاخصی که گفته شد این بود که فرد مخالف به کماندوهای آمریکایی در بندش گفت :چه اهمیتی دارد شما یک استیلث را از دست بدهید.کشور شما تعداد زیادی از آن را دارد؟ که می تواند دال بر بزرگنمایی توان نظامی باشد.البته در پایان فیلم باز نشان میدهد که خلبان این بمب افکن چگونه از دیدن 2 هواپیمای دشمن وحشت می کند و پس از آن که دو هواپیمای کمکی می رسند و یکی را می زنند قوت دل می گیرد و هواپیمای در حال فرار دشمن را می زند! گویا اینجا را یادشان رفته است نقطه ضعف استیلث را در برابر دیگر جنگنده ها نشان ندهند(البته این به گمان من یک نقطه ضعف بود که جنگنده –بمب افکن استیلث در برابر جنگنده های تهاجمی نشان داد.برای اطلاعات درست و اصطلاحات فنی درستش که من بی اطلاعم به وبلاگ http://iranmilitary.blogfa.com مراجعه کنید.

باز هم یک زن( لاتینو ) به آنها کمک کرد و جانش را هم حتی بر سر این کار گذاشت و فرزندش در آخر به دست افسر آمریکایی و زنش سپرده شد تا او را با مهربانی پرورش دهند که شاید نمادی از این باشد که نسل آینده شما باید تحت پرورش ما قرار گیرد  تا راه درست را بیابد.نمی دانم چرا این همه از زنهای ملل دیگر در فیلم هایشان استفاده می کنند که این زنان هستند که راه می یابند و راستروان آمریکایی همگام می شوند ولی مردان به بیراهه می روند.شاید این به خاطر نقش مادری زنان باشد و این که تاثیر اصلی را در پرورش ذهن و روح فرزندانشان دارند و این که ما همه –زن و مرد- دلبستگی بیشتری به مادر داریم و بیشتر از مادر تاثیر می گیریم. یا شاید به خاطر این عقیده سنتی باشد که زن تابعی از مرد در زندگی است و پس از مردکه نقش محوری را دارد زن باید بیاید و برای همین مردان آمریکایی را می بینیم که زنان دیگر ملل حتی دلباخته آنها می شوند و دنبال آنها حرکت می کنند.نمی دانم.

جالب این بود افسر عالی رتبه سیاه پوست خیانت کرد ولی سفید ها همه درستکار و وفادار بودند و حتی یک سرباز سیاه هم شاید در عوض خیانت او کشته شد.

 

از همه جالب تر این بود که مخالفان اسیران را شکنجه می کردند و آمریکایی های مقاوم هم تحمل می کردند.با توجه به آنچه در عراق افغانستان  می گذرد و در سومالی گذشت این یکی بدون شرح است.



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  شنبه 85/8/20ساعت  7:14 عصر  توسط سید جواد 
      نظرات دیگران()

    <      1   2   3      

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    آندونگ1
    [عناوین آرشیوشده]