سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هانگوگ نامه : گاه نگار روزگار دانشجویی در کره

سلام

گرانی نفت و تورم جهانی هم باعث شده است تا کره ایها حسابی در مصرف همه چیز به ویژه حامل های انرژی صرفه جویی کنند. گرانی هم کمکی خودش را نشان داده است.بگذریم که به طور کلی کمی خسیس تشریف دارند و جانشان به پول بسته است.

در کشور اعلام شده است ماشینهایی که پلاک آنها به  صفر و عدد فرد ختم می شود یک روز و زوج ها روز دیگر بیایند بیرون. جلو در موسسه ما هم تابلو گذاشته اند که امورز این ها و فردا آنها می توانند برای پارک ماشینشان را تو بیاورند.یک کم اجبار مودبانه. قبلا هم این اجبار بود به صورتی دیگر البته فقط به دلیل کمبود جای پارک ماشین. یک روز که مشکوک به درستی این خبر بودم همین طوری همه ماشینهای سر راهم را چک کردم و دیدم به جز?-? تایی در مسیر ی???-??? متری همه ماشین هایی که چفت هم پارک شده بودند پلاک فردند .در کل مردم گوش به حرفی هستند و در این جورد موارد بی سر و صدا به حرف دولتشان گوش می کنند چون می دانند به نفع خودشان است کاری هم به بازیهای سیاسی و حزبی و... ندارند. جالب است بدانید تقریبا بیشتر مردم از این دولت جدید به ویژه به واسطه سیاستهای بیش از حد خاضعانه اش در برابر آمریکا و حمایت از ثروتمندان کشور متنفرند ولی با همین وجود در این گونه موارد که منافع ملی حکم می کنند می پذیرند هر چند خوششان نیاید.

دانشگاه ما هم آسانسورها را از طبقه ? یا ? به بالا فعال کرده است و اگر خواستید به این طبقات بروید هیچ توقفی ندارد و باید از پله ها استفاده کرد یا تنبل های زرنگ می روند بالاتر و بعد پایین می آیند .این که در این مورد چطور صرفه جویی می شود نمی دانم.خنگ تشریف دارم.گویا این موضوع هم بخشنامه به همه ادارت و سازمانهای دولتی شده است تا در مصرف انرژی صرفه جویی شود.

 

با این حساب فکر می کنید اگر ایران بود چه اتفاقی می افتاد؟



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  یکشنبه 87/5/6ساعت  12:5 صبح  توسط سید جواد 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    آندونگ1
    [عناوین آرشیوشده]