سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هانگوگ نامه : گاه نگار روزگار دانشجویی در کره

بلیط ایران ایر

دوست عزیز ما که کمی بیش از حد استادش را تحویل می گیرد قصد داشت برای مراسم عروسی به ایران برگردد و دست خانمش را بگیرد و بیایند اینجا زندگیشان را به مبارکی شروع کنند. استاد بی شعور و خسیسش در آخرین باری که با هم صجبت کرده بودند گفته بود که نباید بروی ایران و الان کار داریم و من به داده نیاز دارم و پوب نیست و ...آدم ساده دل هم زود رفته بود پروازش را معلق و نه لغو کرده بود. بعد از کلی بالا و پایین کردن تصمیم گرفت برود و با استادش هم حرف آخر را زد و گفت که با دفتر ایران ایر در سئول تماس بگیر و پروازم را در رفت و برگشت قطعی کن. زنگ زدم خانم مسوولش که کره ای است اول گفت به این نام کسی رزرو نکرده بعد که شماره رزرو را پیدا کردم گفت من همه پروازها را لغو کرده ام .دوباره از دوستمان نظر خواهی کردم گفت باشد ببین کی دارد همان وقت بلیط بگیر. این قضیه مال 2 هفته پیش است. از دفتر هواپیمایی پرسیدم ،گفت تا 18 آگوست اصلا نداریم و دوست ما هم چون در اضطرار بود قید ایران ایر را زد و رفت و دنبال سایر شرکتهای هوایی که دید خیلی خیلی برای یک دانشجو گران است. این بود تا رفتم سئول برای تمدید گذرنامه ام که آن را به وقتش توضیح خواهم داد. در بخش پذیرش سفارت در قفسه ای که بروشورها را برای مراجعه کنندگان می گذارند چند تایی بروشور دیدم .فکر کردم برای تبلیغ ایرانگردی برای کره ایهاست.چند تا برای هم آزمایشگاهیهایم برداشتم.وقتی برگشتم فهمیدم تبلیغ یک تور ایرانی - کره ای است.نوشته بود بلیط ایران ایر هم موجود است. دیروز زنگ زدم.طرف فکر می کرد من کره ای هستم و من هم هم . گفت الان از فرودگاه برگشته ام و 4 عصر تماس بگیر.گفتم برای دوشنبه بلیط می خواهم واکنشش طوری بود که حتی برای همان دیروز که شبش پرواز بود می تواند بلیط بگیرد.. دوست ما عصر به او زنگ زده بود و وقتی فهمیده بود بلیط موجود است و بعد خرید قابل لغو کردن نیست و طرف هم از همان دفتر هواپیمایی که نمایندگی ایران ایر را دارد می خواهد بلیط بگیرد حسابی داغ کرده بود و کلی آن خانم کره ای را مورد محبت قرار داده بود!
امروز به سفارت زنگ زده بود و بعد از کلی پاس کاری با معاون سفیر آقای س صحبت کرده بود و ایشان قول داده بود با ریس ایران ایر در کره صحبت کند.دیشب هم به او گفتم من که چشمم از سفارت آب نمی خورد. بعدش که دوست ما دوباره با همان تور مسافرتی تماس گرفته بود گفته بود آن خانم کره ای گفته بلیط موجود نمی باشد! دیروز بلیط بود و امروز نه!
بیشتر شبه بازار سیاه یا چیزی شبیه همان کاری که در ایران می کنند یعنی تور ها بلیط را به صورت چارتر در اختیار می گیرند و بعد با شرایط خودشان به مسافر ناچار می فروشند و وقتی مسافر با بلیط وارد هواپیما می شود می بیند که بیشتر صندلی ها خالی است!!!!!!!
در پرواز کره هم همین وضع است یعنی چندان مسافری ندارد مگر چه شود و به قولی "های سیزن" خیلی دیگر  "های "  باشد  همین نوبت که خودم از ایران بر می گشتم شاید نصف هواپیما خالی بود و به قول خودشان صندلی های ته را قفل کرده بودند هر چند جلو هواپیما هم  خیلی خالی بود !.تازه بیشتر مسافران  2 تور کره ای و ژاپنی بودند و ایرانیها تک و توکی بیشتر نبودند که  همه مان در صندلی های جلو  راجت 2-3 تایی صندلی گرفته بودیم.
با این حساب نمی دانم چطور جا نیست.اولین باری که می خواستم بیایم به کره هم تابستان بود و اصلا بلیط  ایران ایر گیر نمی آمد و من که مثلا عرق ملی داشتم نمی خواستم امارت بگیرم و هر چه گشتم گفتند بلیط نیست و با امارت آمدم .تفاوت قیمت آنچنانی هم در 3 سال قبل نداشت شاید 20-40 هزار تومان و تا یادم نرفته  بگویم در طول مسیر پرواز از تهران به دوبی هیچ اسمی از خلیج فارس روی نقشه  نمایشگرها نبود!!!
البته در برگشت که با ایران ایر پرواز کردم تفاوت کیفیت خدمات دهی به مسافران و صد البته کیفیت هواپیما و تسهیلات داخلیش را درک کردم.
بگذریم. گویا قرار نیست هیچ وقت امور ما بر طبق اصول و نظم باشد و با این که مسوولان به خوبی به این گونه موارد واقفند چشم به روی این کاستی ها و مشکلات می بندند.
ادامه دارد...



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  سه شنبه 87/5/8ساعت  9:38 صبح  توسط سید جواد 
      نظرات دیگران()

       1   2      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    آندونگ1
    [عناوین آرشیوشده]