سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هانگوگ نامه : گاه نگار روزگار دانشجویی در کره

سلام

باز هم آمدم ولی بعد از چند روز و الان یک شنبه است که دارم می نویسم.قبلش بگویم محرم دارد به روزهای اصلیش وارد می شود و عزاداری ها دارد شدت می گیرد و بیشتر رنگ و بوی عاشورایی به خود می گیرد.کاش بتوانیم در این روزها واقعا عاشورایی شویم و پیام حسین را به درستی در یابیم در زندگی به کار گیریم. اما قصه پر غصه عاشورا که شیعیان و دوستداران اهل بیت عزادارند و دیگر مسلمانان معلوم نیست بر کدام دلیل و برهان روزه می گیرند و شادی می کنند که خدا بنی اسراییل را از دست فرعون نجات داد و ما عید کیپور آنها را جشن می گیریم!!! به قول ابوریحان بیرونی پس از آنکه اثبات می کند پیامبر در آن زمان وارد مدینه نشده است و امویان تنها این رسم را داشته اند آن هم پس از شهادت امام حسین (ع) ،مسلمانان تنها برای رضایت اهل کتاب این روز را گرامی می دارند! دیشب هم در مسجد دوست مصری ما یا به قول جمع برادر... می فرمودند این ایام محرم است و ایام بزرگی است که پیامبر وارد مدینه شد یا  پس از فتح مکه  گفتندکه سال بعد برای بزرگداشت تاسوعا و عاشورا روزه خواهند گرفت و چون سال بعد رحلت کردند برخی می گویند اگر چه پیامبر این کار را نکرد ولی گفتن پیامبر برای روزه گرفتن و بزرگداشت عاشورا و تاسوعا کفایت می کند(البته به رسم بنی امیه) و شاید متوجه اخمهای من شد که ادامه نداد  و به بقیه امور پرداخت(آدم ذاتا اخمو باشد در اینجا به درد می خورد).در اینجاست که باید گفت آیا نمی اندیشید؟ با این که مسلمانند فکر نمی کنند چگونه پیامبری که خبر از کربلا و عاشورای حسینی می دهد و حسین (ع) را مورد توجه ویژه قرار می دهد و از آینده او می داند می گوید عاشورا جشن خواهم گرفت آن هم عید یهود!!! نمی دانم خدا در این ایام می خندد یا نه ولی می گویند خدا در دوصورت می خندد یکی وقتی بخواهد بنده ای را بزرگ کند و مردم بخواهند او را کوچک کنند و برعکسش (متن دقیقش نیست) و خدا چقدر دارد از روز عاشورا و شاید از ابتدای رسالت پیامبر(ص) می خندد و شاید خنده ای از سر خشم!

و خدا حسین (ع) را بزرگی داده است و مردمی از ابتدا خواسته اند بر این بزرگی پرده بیفکنند و کاری نکردند جز خدا را خنداندند.خدا بزرگیی به حسین (ع) داد که اینک مسیحی و زرتشتی گرامیش می دارند و در بزرگداشتش می نویسند و نسلش را در سراسر دنیا پراکند ( خودم سید حسینیم که در ولایت شرق دورم).امویان کجایند ؟ کسی می داند گور ابن مرجانه کجاست؟کسی گور یزید را زیارت می کند یا که زباله دانیی در شهر دمشق شده است.نسلشان کجایند و پس مانده هایشان کجایند؟اما حسین (ع) عزیز میلیونها انسان است و میلیونها انسان هر روز از او الگوی زندگی می گیرند و با آن به شرف و افتخار می رسند. پس چرا نمی اندیشید؟

دل عشاق جگر سوخته نام حسین              گوش دل را بسپارید به پیغام حسین

من حسینم قدم از راه نگیرم هرگز             آن چراغم که خموشی نپذیرد هرگز

در دل عاشقان شور حقیقت منم                 در شب این جهان نور حقیقت منم

گرچه زین حادثه مجروح دل اهل ولاست    شرف اهل ولا حادثه کرب و بلاست

گر حقیقت متجلی است ز ایثار من است     هرزمان هرکه کند یاری حق یار من است

 

گرچه زخمیست تنم میل به مرحم نکنم         سر به جز پیش خدا پیش کسی خم نکنم

ای خوشا در همه جا حاضر میدان بودن       پاسدار علم سرخ شهیدان بودن

در دل عاشقان شور حقیقت منم                 در شب این جهان نور حقیقت منم

و اما دیشب بعد از مسجد پیش دوست پاکستانیم میهمان بودم و چندتایی دیگر هم بودند و فرصتی بود تا کمی حرف بزنیم و این بار موضوع ایران بود و خیانت سران کشورهای اسلامی و تنهایی ایران و این که پرویز خان دارند دور می گردند و به دنبال اجرای سیاست های آمریکا در منطقه هستند و گویا می خواهد جایگزین شاه شود و پلیس منطقه شود و احتمالا در حمله احتمالی آمریکا به ایران شرکت خواهد کرد.خدا قبول کند! شما هم زیاد از مرزهای جنوب شرقی ایران خاطر جمع نباشید.دیدید از همان جایی آمدند که فکرش را نمی کردیم.

همه پاکستانیهای اینجا از دست پرویز مشرف ناراحتند  ولی می گویند کاری نمی توانند بکنند!می گویند افراد با گرایشهای اسلامی را بازداشت می کند یا می کشد و در مورد نظامیان اسلام گرای ارتش هم عده زیادی را به دادگاه نظامی کشانده است به ویژه هواداران طالبان را. در مورد وزیرستان هم کاری از دستش بر نمی آید و ارتشی ها هم اجبارا به جنگ می روند.

ادامه دارد...



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده در  یکشنبه 85/11/8ساعت  8:10 عصر  توسط سید جواد 
      نظرات دیگران()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    آندونگ1
    [عناوین آرشیوشده]